Saturday, May 18, 2019

Tokyo Flashbacks : Decks [Daiba 1-Chome Shotengai] / 京フラッシュバック:デックス 「台場一丁目商店街」

At a building called Decks in Odaiba, on one of the floors is a place called "Daiba 1-chome Shotengai". The area was modeled around '50s  Japan. It has a very Showa atmosphere.

お台場デックスに「台場一丁目商店街」というところがあります。ここは昭和30年代をイメージした下町の造りになってます。


We made a short stop at Showa Station.

新幹線がある昭和駅に寄ってみた。




Checking out the retro style cans of juice and soda.

缶も昭和の雰囲気を出してますね。




Americans will know this robot as Gigantor but as I grew up in Japan and watched the cartoon, it has always been Tetsujin 28-go to me.

アメリカ人なら、このロボットはジャイガントールという名前になってます。でも僕は小学校時代は日本に住んでたんで、やっぱり僕にとっては鉄人28号ですよ。




Hm, this looks like something from the '80s though.

あれ、パックマンって確か80年代じゃない?


"Hello?" / ”もしもし?”








We had already eaten lunch and never did get around to coming back here to try some different types of takoyaki.

先程ランチを食べたのは、ここは寄ってみただけ。いずれは行こうと話しましたが、結局いかず、いろんなとこ焼きは食べてませんでした。


If memory serves, this was an entrance to a cat cafe where you hang out with a bunch of cats.

僕の記憶が確かならば、これは猫カフェの入口だった。


Looks like we spent all day in Odaiba this particular day.

昼から夜までお台場に居たみたい。

I'm sure we went home afterward and called it a night.

確かあとは帰って寝ただけ。

No comments: