Monday, August 29, 2016

Crab Sakaba [Carat] / 蟹酒場 「カラット」

After going to Gokokuji Temple and then finding the last Studio Ghibli quote or vice-versa, I don't remember, we found ourselves wandering around Roppongi.  We decided to stop in another place for more drinks and food and chose a place called Crab Sakaba [Carat].  Price was quite reasonable for an izakaya in Roppongi.

護国寺から戻っで、スタジオジブリの名言スタンプラリーも終了しましたので、なぜか私たちが六本木周辺にいました。良さそうな居酒屋を発見して、そのまま店に入りました。店の名前は「カラット」。




I had to try one of these Ninja lagers.

どうしても忍者ラーガーが気になてった。


Otoshi / おとし


Salad / サラダ


Three people ordered raw oysters.

3人が生カキを注文。


My wife and I ordered the steamed oysters.

僕と妻は蒸しカキを注文。


Fujinomiya yakisoba / 富士宮焼きそば


Steak / ステーキ


Chicken wings / 手羽先


Crab and Crab Miso / 蟹と蟹味噌


Ohitashi / おひたし


Offal / 内蔵系


Bon Appetit!

いただきます!

No comments: