Sunday, April 26, 2015

Temple Shrine Walkabout in Tokyo (Part 2) / 東京お寺・神社巡りの散歩 (パート2)

Continuing our Tokyo Shrine and Temple pilgrimage, the next place we went to was Yasukuni Shrine. 

東京お寺・神社巡りの続きで次に行ったのは靖国神社。


It is a long walk from Kudanshita station to Yasukuni Shrine.  This is the first torii that you walk through.
 
九段下駅から靖国神社の本堂まで歩いくと結構な距離ありますよ。
 

The second torii and we are still not at the main temple.
 
二つ目の鳥居をくぐってもまだ本堂に着いてない。
 
 

 
 

Getting closer!

本堂に近づきました!


The hand purification area at Yasukuni Shrine is very large.

靖国神社の手水舎は結構大き。





Main Temple / 本堂
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
The Yasukuni Shrine seal completes my second Temple Seal book. 

靖国神社の御朱印で2冊目の御朱印帳がいっぱいになりました。
 
 
The Yushukan War Memorial Museum is also located on the grounds of Yasukuni Shrine.  There are a few other memorials and monuments near the museum as well.  We walked around there and also decided to have dessert at the cafe inside the museum.  On the first floor there is also a Mitsubishi Zero, a Steam Locomotive, and a couple of cannons on display.  The first floor is free and pictures are allowed.  We did not go to the main part of the museum (you would need a good two hours or more to really enjoy it.)
 
靖国神社の境内に遊就館があります。その周りにもいろんな記念碑や記念像もあるので、それを見てから遊就館の一階のカフェで一休みしました。一階に三菱ゼロやSLも展示されてます。一階は入場無料と写真もオッケー。私たちはメインのところは行きませんでした。行くとしたら結構時間が必要です。
 
 
 
 
 
 
Mitsubishi Zero / 三菱ゼロ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

And now it was time for dessert.
 
デザートの時間です。
 
 
On the left is my wife's dessert - oshiruko.  I ordered myself the cream shiratama anmitsu.  Mikako's friend only ordered a drink.
 
左側は妻の注文ーお汁粉。僕が注文したのはクリーム白玉あんみつ。美香子の友達は飲み物でけを注文した。
 
 
 

 
After our dessert break we headed to Togo Shrine in Harajuku.  Since my wife and I went there with other friends the other week, so I didn't take any pictures there either.   And we still had time to go to Meiji Jingu as well.  In all, we went to six shrines.  I received three new temple seals while my wife's friend received five.  We parted ways with my wife's friend afterwards as she was taking a bus back to Yamanashi Prefecture from Shinjuku.  It was a full day and felt really great to go home and relax before the start of another full week.
 
デザートを食べ終わったらお寺・神社巡りが続きました。靖国神社から原宿にある東御神社。僕と妻はつい最近東御神社に行ったから写真はあんまり撮りませんでした。まだ時間がありましたので明治神宮も行きました。合計で6社に巡りました。自分は新し御朱印3をゲット。妻の友達が6っ箇所のうち5の御朱印を集めた。 その後、彼女と別れ私たちは帰ってリラックスしました。楽しい一日でした。そして結構歩いたな!

No comments: