Friday, April 11, 2014

Date 2 with Mom in Asakusa (Part 1) / 浅草でお母さんと二度目のデート (パート1)

Although my mother visited Japan last year at the end of September, she was back once again.  She spent most of her time in the Kansai area (where my relatives live) but had come to Tokyo for the weekend.  This would be her last weekend in Japan as she was scheduled to fly back to the States on Sunday.  So on our last free day together, Mom and I went out on a date.  We decided to go to Sensoji in Asakusa.  Mom timed her visit quite well as the cherry blossoms would be in full bloom.

去年の9月僕の両親と妹夫妻が日本に遊びに来ました。10月上旬にアメリカに帰りましたが、今年に入って、3月位からお母さんが再び日本に来ました。今度は一人で。次の日曜日にまたアメリカに帰る予定だったので、最後の土曜日はお母さんとまたデートに出かけました。先週は調布にある深大寺。今週は東京の下町浅草、浅草寺周辺に行くことに決定。お母さんのタイミングが完璧でした。なぜと言えば、この時期は丁度東京で桜が満開になってっる。

But before we could head out to Asakusa, I had a doctor's appointment in the morning.  My mother decided to come with me and then we would leave after my regular check-up.

浅草に行く前に今日の午前中は僕の通院の日でした。お母さんが一緒に来て、診察が終わったら、浅草行き。


Cherry Blossoms in front of the Setagaya Police Station.  It's so pretty.

世田谷警察署前にある桜の木。綺麗ですね。


Here we are in front of the Kaminarimon.

浅草寺到着。雷門の前にいます。


My blogger friend Rurousha would definitely avoid this area like the plague with a crowd like this.  Its the busiest I've seen this place as well, but then again, I hardly ever come out here on Saturdays.

僕のブロガーの友達がこんな混んでる浅草寺は絶対に来ないと思う。僕も初めてこんな大勢の観客が見た。ま、僕は普段土曜日に浅草までこないしね。


Mom just so happy to be in Japan again.

お母さん大はしゃぎ。






Quite a few people out and about today.

今日は本当にに混んでた。

Sensoji / 浅草寺
 
 
Mom being the tourist in her native land.
 
お母さんが自分の祖国で超観光客。
 
 
Bonus picture for my blogger friend.  Not only does she get to see my Mom, but her favorite obsession is seen in the background.
 
僕のブログ友達が大の東京スカイツリー好き。
 
 
Cherry blossoms around Sensoji / 浅草寺の周りにある桜の木
 
 
 
 
 
 
 
 
Yogodo Hall / 影向堂
 
 
 
I had another reason for going to the Yogodo Hall.  I went here to get my goshuin from Sensoji.
 
僕は影向堂に来た理由もありました。最近の趣味でお寺や神社の御朱印を集めてる。
 
 
 

 
 
 
 
 
 
I went and got three here.
 
浅草寺で3枚も集めました。
 
 

 
 
 
 
Hashimoto Yakushi-do / 橋本薬師堂
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Grave of Mosui Toda / 戸田茂睡墓
 
 
 
Monument in memory of three Haiku masters / 三匠句碑
 
 
 
 
 
 
 
Time for lunch....
 
昼食の時間。。。
 
 




No comments: