Tuesday, December 14, 2010

FT Island Hi-Five Event / FT Island ハイタッチイベント

A few Sundays ago, I got up early on my day off and headed out to Odaiba so I could stand in line for over two hours with Mikako so we could hi-five the band members of FT Island. What's FT Island you ask. Only one of the most popular bands to come out of Korea. So, how did we get to hi-five the band members you ask. Well, if you bought their latest single released in Japan (all three versions of them), there is a ticket in each version (a, b, & c). Then you trade in the tickets for a ticket to hi-five the members. Oh, the single is their latest release. Before the fans get to the hi-five, the band will also perform their new song as well.

ちょっと前の日曜日だったんですが、お休みの日なのに、早起きして、お台場に行って二時間半超行列に並んで、FT Islandのハイタッチの整理券を貰う為に。FT Islandって何?それは今韓国や日本で超人気のアイドルバンド。どうやってそれが手に入るのって?それはFT Islandの最新のシングル3枚を同時に買えばシングルの中にA、B, Cというチケットが入って、チケットを3枚を交換してハイタッチ整理券を貰う。というのは初回版A (CD-DVD)、初回版B (CD-フィギュア)と通常版の3枚です。や~、男の姿はほとんどいませんでした。僕がみたのは3、4人位。でもハイタッチだけのイベントではない。ちゃんと最新のシングルも披露する予定。



Yep, it was one really long line! 本当に凄い行列でした!



Did I tell you how long the line was? あの行列はどの位長いのか言ったっけ?



The FT Island Promotion Truck / FT Islandのプロモーショントラック




Photos and videos were allowed during the event / 会場の中の撮影は禁止

Getting closer to the event space / 会場にやっと近づいた


The event was to take place twice in one day. Once at 12pm and again at 3pm. After waiting in line for two and half hours, there was announcement that tickets for the 12pm event as almost over. Fortunately, we were able to get our and didn't have to wait until the 3pm show. As soon as we traded in our tickets, we headed to the area reserved for ticket holders. The event took place in a building called Mega-Web. The band performed their new single "So Today" and two other songs also on the single "Boom Boom Boom" and "I Change for You". After a brief intermission after the performance, it was time to hi-five the band members. The members must be used to their women fans of which there were many. When it was my turn, the singer of the band, Lee Hong Gi, gave a surprised "Ohhh!" seeing a middle-age white guy at this event and then said "What up" to me which in turn surprised me! It was a pleasant way to spend the day off (aside from the 2 1/2 hour wait of course).

ハイタッチイベントは二回行った。昼の12時と午後3時。二時間半も並んで、やっと3枚のチケットを交換出来る頃に、12時の整理券は間もなく終了しますというアナウンスがありました。二人でえ~と言いながら良かった事に12時のほうに間に合いました。ハイタッチする前にバンドが新曲の「So Today」を演奏しました。シングルのカップリング曲「Boom Boom Boom」と「I Change for You」も披露してくれました。メンバーたちが慣れた様子でファンとハイタッチを楽しそうにやってくれました。ハイタッチしながら、なまった日本語の“ありがとうごじゃいます”の連発。そして僕の番が来た。僕も普通にハイタッチをして、“かっこよかったよ”と言ったら、“ありがとうごじゃいます”。最後ハイタッチしたのはボカルのホンギ。ホンギが僕を見て、驚いて“おおおうう!”と言いました。そのあとに英語で“What up”と言われた!印象にのこったのかな。でもやっぱりこういうイベントって楽しいね。

No comments: