Thursday, December 16, 2010

Yotteko-ya / よってこや

After the FT Island event, it was time for lunch. We checked out the food court near Mega Web first but the place was so crowded and we couldn't find a table so we decided to go out for some ramen instead. We settled on a place called [Yottekoya]. This ramen shop may seem familiar because I went to the one in Ebisu that serves a Genovese and Pescatore Ramen. As this is the same chain, I thought they might serve those here too, but apparently not. So I ordered the Aka Tonkotsu ramen while Mikako settled for the Ganso Shoyu Tonkotsu Ramen and we split an order of gyoza.

FT Island のイベントの後は昼食の時間。最初はMega Webの近くにあったフードコートに行っきましたが、凄い混雑して、空いてるテーブルも全然ありませんでした。それでラーメンを食べに行く事を決定。
ラーメン「よってこや」に行きました。以前にも紹介しましたが、恵比寿にある店舗はジェノヴェーズやペスカトレラーメンがあるからこの店もあると思いましたが、そうでもない。僕は赤とんこつラーメンを注文して、美香子は元祖醤油とんこつラーメンをチョイス。餃子も半分に分けました。


Aka tonkotsu ramen / 赤とんこつラーメン


Ganso Shoyu Tonkotsu Ramen / 元祖醤油とんこつラーメン



Gyoza / 餃子


Sign describing the secret of their soup



Bon Appetit!

いただきます!

No comments: