Sunday, August 15, 2010

Family Comes to Visit / 家族が日本に

I know it's been over a week since I last wrote. I was going to start writing after returning from Aomori but as my family was still in Tokyo for the week, I took an extended break from my blog. I'm back now, but most of the new posts will be about my trip with the family up north.

最後にネタを書いてから一週間以上が経ちました。最初は青森から戻ったらいろいろ書こうと思いましたが、家族が東京にも一週間滞在してたから、もちろん家族優先ですよ。やっと戻りましたので、これから旅のネタを書きまくります。


The folks came to Tokyo from Maizuru (my grandmother's house) at the end of July. This being Saturday, Mikako and I decided to take them to our regular restaurant that we usually go to on Saturdays. A small place called "Hippopotamus". I have to work the following day and then Monday, we will all be off to Aomori!

家族は7月の終わりに舞鶴から東京に来ました(舞鶴はお母さんの実家です)。今日は土曜日ですから、私たちが毎週食べに行くレストラン「ヒポポタマス」に連れてあげた。次の日、僕は仕事ですが、その次は青森行きです。



Family vacation starts now...

家族旅行の始まり。。。


No comments: