Friday, August 16, 2019

Tokyo Flashback : Yakiniku Restaurant [Totenkaku] / 東京フラッシュバック:焼肉レストラン「とうてんかく」

When I was working in Kawasaki, I had the pleasure of working with a nice group of women. One evening after work, we all went out for some Korean barbecue at a yakiniku restaurant called [Totenkaku].

川崎に働いった頃素敵な女性たちと一緒に仕事してました。ある日、みんなで川崎の韓国村みたいなところで焼肉レストランの「とうてんかく」に行きました。





Starting off with an assortment of kimchi.

最初に出たのはキムチいろいろ。






An assortment of meat to grill.

これから焼くお肉。


Oh, and some chijimi too.

チヂミも。


Cheers time!

乾杯タイム!








More meat to grill!

肉の追加!






Yes, I'm the only guy at this dinner!

はい、この食事会は僕、男一人です!




Dessert / デザート


Time to drink!! / 飲みの時間だ!!








Camera shy!

カメラシャイ!

Her name is Akemi. She left the company before I did.

彼女の名前はあけみ。僕より先会社を退社した。




I must say it was a fun night. I really enjoyed working with the people at this company. I just wasn't suited to the job I was doing. I left after three years.

同僚とは仲良く楽しく会話してましたが、実際の仕事にはむいてなかったので、僕は2016年に退社しました。

No comments: