Tuesday, November 8, 2016

Kyushu [Jyangara ramen] / 九州 「じゃんがらラーメン」

A few weeks ago my wife and I decided to walk from our apartment to Harajuku. I was looking forward to seeing the Kiss Expo at the LaForet Museum. We also had planned on having lunch in Harajuku and a very popular ramen shop called [Jyangara Ramen] which is a Kyushu style tonkotsu ramen shop.

先月位僕と妻がうちのアパートから原宿の散歩に出かけました。期間限定で原宿にあるラフォーレミュージアムがキッス・エクスポを開催中。昼食は原宿にある九州ラーメンのじゃんがらラーメンの店にいくことも決めてた。

As we made our way to La Foret Museum, I found the entrance fee for the Kiss Expo was 1,600yen per person. I can understand the amount for a National Museum but it seemed rather steep just to check out Kiss memorabilia and the thought of giving even more money to Gene Simmons was not to my liking, so we skipped the museum and went to lunch.

ラフォーレ原宿に着いたとき、僕がキッス・エクスポの入場料も見たらびっくり。一人1600円。国立の美術館なら納得しますが、限定期間でキッスグッズみるだけでその値段はないだろと思って、入るのを却下しました。ジーン・シモンズはどのくらいの儲けを考えてるのかわかりませんが、ぼったくりって感じで絶対ジーンに俺のお金をあげるのは許さいないので、そのままランチに行きました。


I have been to this shop on a couple of other occasions but that was many many years ago. We were lucky as we came to the shop right around opening time so we did not have to wait in line as is usual for this shop.

自分は以前も2回ほどは行ったことありますが、本当に何年前という話です。運良く私たちはちょうど開店の時間に来て、行列に並ぶことは避けた。


My wife ordered the standard jyangara with kakuni while I decided on the kobonshan with a flavored boiled egg

妻は人気No.1のじゃんがらの角煮入りを注文して、僕は人気No.3のこぼんしゃラーメンの味付け卵入りをチョイス。


This was the view outside from where we were sitting.

私たちの席からの眺め。


As I mentioned, we were here before the rush, so the shop was not yet crowded.

開店時に来たので店内はまで込んでなかった。




My wife's order - jyangara ramen.

妻のオーダー、じゃんがらラーメン。


My order, the kobonsha ramen which is made with a tonkotsu soup and fried garlic oil.

僕のオーダー、こばんしゃラーメン。とんこつのにんにくオイルのつゆはたまりません!


Bon Appetit!

いただきます!

No comments: