Sunday, April 6, 2014

Another Walk around Jindaiji with Mom (Part 1) / お母さんと深大寺の散歩 (パート1)

My parents and my sister and her husband had recently visited Japan at the end of September last year.  So imagine my surprise when my mother said she would be coming back to Japan for another four weeks starting sometime in March.  But this time she would be coming to Japan on her own.  I would only be able to spend time with my mother on Saturday and Sunday.  I thought a great place to take my mother this time would be Jindaiji in Chofu.  Our plan would be to eat Jindaiji Soba, check out the temple, get my goshuin and if we still have time maybe check out the botanical garden nearby.

去年の9月、僕の両親と妹夫妻が日本に遊びに来た。だからまた今年の3月、お母さんがまた日本に来るのを聞いてびっくりした。今回お母さんは一人で来ました。突然のことだったので、お母さんに土曜と日曜しか一緒に行動出来ないようと伝えた。今回お母さんと一緒に連れてあげるようとしたのな調布にある深大寺。予定としたは深大寺蕎麦を食べて、深大寺を探索、まだ時間があれば、近くにある植物園に行く。

It was supposed to be a simple one way bus trip from Sangejaya to Chofu, and then another bus from Chofu to Jindaiji.  Unfortunately, for some reason we got on the bus that went to Denenchofu (a totally different place).  Because of my mistake, we added about an hour to our outing.  Fortunately, we finally did make it to Jindaiji and our first order of business was to have lunch and eat Jindaiji soba.  And I would of course have a Jindaiji Beer.

バス一本で行けるのに、自分が間違いって調布ではなく田園調布行くのバスに乗った。終点に着くのが早いなと思い、周りの景色もみったことない。完全な高級住宅街だった。桜は満開で綺麗だったが、私たちの目的地は調布の深大寺だ。僕のミスで私たちの旅が一時間遅れました。深大寺は無事に着いて、やっぱり最初にやることは深大寺蕎麦を食べる。僕はもちろん深大寺ビールも飲みます。


Mom and I waiting for the bus to go to Chofu (although we would get on the bus that would take us to Denen Chofu).
 
調布行きのバス亭でバスを待つ(ところが、このバス亭は調布行きではなく、田園調布行きでした)。
 
 

Jindaiji Aokiya / 深大寺 青木屋
 
 
Entrance to Aokiya / 青木屋の入口
 
 
We both ordered the lunch special - Jindaiji mori soba and Edomae tempura bowl.
 
ランチは今日の日替わり ー 深大寺もりそばと江戸前天丼。
 
 
 
Jindaiji mori soba / 深大寺もりそば
 
 

Tempura bowl / 江戸前天丼
 
 
 

And no, I did not forget my glass of Jindaiji Beer.
 
もちろん僕は深大寺ビールを忘れてません。
 
 
Mom enjoying her Jindaiji mori soba.
 
お母さんが美味しく深大寺もりそばを食べてます。
 
 
Mom very happy with her tempura bowl.
 
天丼でお母さん超幸せそう。
 
 
 
Next, we will check out the temple and temple grounds.
 
次は深大寺にお参りして、神社の周りを探索します。
 

No comments: