Tuesday, September 3, 2013

Extreme Spice Gourmet Festival 2 / 激辛グルメ祭り 2


Yes, I went again for the second time.  Only this time it wasn't just me and my wife.  We were joined by three other friends on a very hot and humid day!!  We must have been crazy to come out on a day like this but it was the last day of the festival and we wanted to try some of the other dishes that we didn't get a chance to eat last week.

はい、また行きました。今回は妻と二人ではなく、他に友達3人も来ました。こんな暑い日に激辛料理食べるのは頭おかしくなりそうな感じだった。5人で来てるから先週食べられなかったものが食べられる!


This is what I meant to eat last week from the Mexican restaurant [Fonda De La Madrugada], puntas Mexicanas

先週メキシコの屋台で本当はこれを食べたかった、牛フィル肉と野菜のチレ煮込み。めっちゃ辛かった、でも美味しいわ!


Very spicy chicken butter masala (and this did come with naan) from the Indian restaurant [Mandala].  Very delicious.

超激辛のチキンバターマサラ(ナン付)。インド料理「マンダラ」から。やみつきになるよ!


Tandoori chicken, also from [Mandala].  I was standing in line to get us some ramen from [Moukou Tanmen Nakamoto] which is why this is partially eaten.

「マンダラ」からタンドリーチキンも食べました。僕は「猛攻タンメン 中本」のラーメンの列に並んでたので、友達が先にいただきました。


Original ramen for this event produced by [Moukou Tanmen Nakamoto].  Damn, this was good!!

「猛攻タンメン 中本」がイベントのために作ったオリジナルメニュー。 辛さは1倍から5倍まで選べる。私たちが食べたのは4倍の辛さ! また店に行きたくなるよ。


And to mellow things out, some chips with salsa and guacamole.

そろそろお腹いっぱいになりそうな感じで、最後は軽くサルサ&ワカモレチップスでしめる。



We were going to cool down somewhere but since I told my friends I had never been to a batting center, they decided to take me to one.  I was really bad at this but decided not to post the short video clip of me swinging and hitting nothing.  My wife did better than me.  And then we went bowling.  My average has dropped to 125 (I guess that's not so bad).

 
どっかに涼しいところ行こうとしたら、なぜが近くおバッティンぐセンターへ。僕にとって、初の体験。超へたっぴでした。動画もありましたが、空振りの連続を載せるのもやだし、自分の妻が僕より上手かったよ。駄目だ!バッティングの後はボーリングに行きました!自分のレベルが落ちたが、それでも2ゲームで平均は125でした。良いか、悪いか、微妙。



As one of my friends went home for the Obon holiday, he brought back an Osorozan Beer for me.  A stout at that too.

友達がお盆休みに青森に行ったらから恐山ビールのお土産を貰いました。スタウトだ、最高!




Our friends also gave us a Dinosaur Egg!!

あと友達から貰ったものは最近流行りのジャンボ恐竜タマゴ!!




After bowling, we had free coupons for a crane game at a game center and I managed to score Akira senpai from the animated show [Kamiusagi Lope].  Here is Akira senpai with Ekekko-san.

ボーリングのあと、ゲームセンのUFOキャッチャークーポンを貰って、人気ゆるアニメキャラのアキラ先輩をゲット。ちなみに、アニメのタイトルは「紙兎ロペ」。エケッコさんとアキラ先輩のツーショット!




But check this out, our dinosaur hatched a couple of days later.

でもこれ見て、恐竜がタマゴから出たで!




But did we go home after bowling and hitting the game center?  No, we went to an izakaya for dinner where a glass of beer was only 90yen (but only until the end of this month).

ボーリングとゲームセンのあとに帰りましたって?いえ、次は居酒屋で夕飯を食べに。それにしても、9月末まで、ジョッキのビールがなんと90円でした!!

No comments: