Wednesday, February 6, 2013

In Ryogoku (again) / また両国に来ました

What's in Ryogoku?  Sumo land, but that's not why we're here.  Its also where the Edo-Tokyo Museum is located.  Yes, I have featured it before but a couple of our friends had not been there so we joined them.

両国にはなにがあるって? 相撲の聖地ですよ。でもその為に両国に来たわけではない。相撲以外に、江戸東京博物館もあります。結構前に紹介しましたが、私たちの友達が行ったことないから一緒に行くことになった。








Which sumo stable should I join?

僕はどこの相撲部屋に行けば良いでしょう?


Oh wait, I think I have time-slipped back to Edo!

待て、僕は江戸にタイムスリップしたかも!


More on the museum next time around.

次は江戸東京博物館のネタだ。

No comments: