Saturday, September 17, 2011

OTTO




I know it's been a week since I've posted anything, but it's not for lack of material.  After checking out the Setagaya Kannon Temple, I decided to check to see if a cafe that Mikako and I had previously been to was still in business.  It was a small cafe called "Watashinchi" in a residential neighborhood.  I found the same location but discovered that the small cafe had turned into a French bistro.  It was closed when I went there, but on the same road in the same residential neighborhood I discovered this small Italian restaurant on the corner.  I had already had lunch and it was too early for dinner so I stopped in and snacked on some olives while enjoying a glass of wine.

最後のネタを書きおろしてからもう一週間が経ちました。ネタがないという訳でもないですが、ちょっと長い休憩になりましたね。世田谷観音寺を堪能したあと、近くの住宅街で昔美香子と一緒に行った店「わたしんち」まだ営業してるのかなと気になって行ってみた。場所が直ぐわかりましたが、「わたしんし」がいつの間にかフレンチのビストロに変わってた。行った時は店は開いてなかったので、同じ住宅街で同じ道の角にイタライアンレストランとのOTTOを発見した。ランチはもう食べたし、夕飯にするのはまだ早いし、とりあえず一休みすることにした。決めては店の外にあった椅子の上に「コーヒーに時間」というサインがありました。コーヒー飲まないので、オリブにつまみながらワインを飲みました。



The sign says it's "Coffee Time".



My choice of wine was a white from France called Domaine Astruc Chardonnay.

選んだワインは白。フランス産のドメーヌ・アストラック・チャルドネ。




The olives weren't your regular black olives or the more popular Greek Kalamata olives.  Nope, OTTO serves an Italian olive, I'm not sure if heard the name correctly but I believe these to be Castelvetrano olives which originate in Sicily.  I may have to come back here and try their food menu next time.

提供してるオリーブも普通のやつと違って、人気のギリシャ産のカラマタでもございません。イタリア産のオリーブです。名前聞きましたが、正式名ははっきり覚えてない。自分で調べてみたので、多分シチリア島生産のカステルベトラーノと思います。今度行く時はこの店のイタライアン料理を食べてみたい。

No comments: