Sunday, January 9, 2011

Ningen Isu Mini Live / 人間椅子ミニライブ

Last month I decided to watch a show at my place of employ. It was a band called Ningen Isu. Japan's Black Sabbath. I've actually seen this band in concert quite a few years ago and thought they were one of the coolest bands. I think I had all of their CDs at one time (but I may have sold them some time between when I saw them and now). The show was in support of their DVD release. As this was a store event, I figured they would play maybe three songs or so and that would be that, but I was happy that they played for almost an entire hour! It felt like I was watching an intimate club show. I was surprised that my wife was familiar with this band but I had forgotten one important thing - this band is originally from Aomori Prefecture!

先月自分の職場であるバンドがライブをするのを知って、見ようと思った。そのバンドは人減椅子。東洋のサバスと呼ばれてるバンド。一度聴いたら、なるほどと思っちゃう。何年か前に人間椅子の単独ライブも行った事もあって、また見れるのが楽しみでした。人間椅子は初のライブDVDをリリースの記念ライブでした。インストアイベントだったので、あんまり期待はしてなかった。どせ3か4曲位しかやらないんだろうと勝手思い込んで。でも一時間近くまでやってくれました!小さなライブハウスに行った様な感じで最高でした!あと驚いたのは、うちの嫁がこのバンドを知ってたこと。そう言えば、私は一つの事完全に忘れてた。人間椅子は青森出身のバンドでした!



Set List / セットリスト

1. 鉄格子黙示録

2. 恐怖!!ふじつぼ人間

3. どだればち

4. 冥土喫茶

5. 黒猫

6. 赤と黒

7. 幸福のねじ

8.針の山

ENCORE / アンコール

1. どっとはらい


When I went to work the next day, I had a surprise. I received an autograph from the three band members (thanks to a co-worker of mine) and it was signed to me as well. How cool is that?

次の日仕事に行ったら、販促部の人からプレゼントを貰いました。なんと人間椅子のサイン入りの色紙。や~、嬉しいですね。そして“あーにー餐江”と書かれました。大事にしますよ。


No comments: