Monday, May 31, 2010

Gyoza Stadium / 餃子スタジアム

After showing Bryan around some Tokyo sites, it was time for lunch. Mikako met up with in Shibuya, and then it was off to the Gyoza Stadium in Ikebukuro. I keep telling my brother about this place, but he has yet to set foot on these shores again - even though he would be in gyoza heaven (and yes, he loves gyoza!). There may have only been the three of us but we still tried at least ten different kinds of gyoza and one Peking dog (that would be a hot dog bun filled with Peking duck!). And because there was only the three of us, we managed to try the gyoza of five of the eleven stores currently featured.

ブライアンと一緒に東京見物したあと、昼頃美香子が私たちと合流、いざ池袋へ。目的地は餃子スタジアム。自分の兄貴がここぜったい行きたくなると思うが、いつまた日本に来るか?兄貴は大の餃子ファンでここはまさに餃子天国。今回は私たち三人だけだったが、それでも10種類以上の餃子を食べました。あと北京ドッグも(ホットドッグに北京ダックが入ってるもの)。 たったの三人なので、11店舗の中5店舗の餃子しか食べられなかった。


And now what you have all been waiting for - the gyoza:

さーて、お待ちかね ー 食べた餃子:


Shenron / シェンロン









Tonpu Gyoza / 豚富棒餃子


Ma Ra Sui Gyoza / マーラー水餃子


Peking dog / 北京ドッグ


Chibisuke / ちびすけ









Oropon Gyoza / おろぽん餃子


Cheese Gyoza / チーズ餃子


Antei / 安定










Garlic Butter Gyoza / ガーリックバター餃子

We actually tried one other gyoza from Antei but I either forgot to take a picture or have mistakenly deleted it, it was your standard gyoza.

この店からも一種類の餃子を食べましたが、写真を撮り忘れたか、画像を間違いて削除した可能性もある。安定の焼餃子でした。サインに「昭和の母の味」と書いてた。あと東京都中華料理コンクール,
餃子の部 1800店中 第1位で選ばれた餃子でした。


Ishimatsu / 石松









Cheese Curry Gyoza / チーズカレー餃子


Kirasse / 来らっせ









Shrimp Gyoza / 海老プリ餃子

Chicken Wing Gyoza / 手羽先餃子


Miyoshi / 三よ志









Negidakuninniku Ra Yu Gyoza / ねぎにんにくラー油餃子

Miso Butter Gyoza / 味噌バター餃子

The last few times I've been to the Gyoza Stadium it was usually crowded. But if you have the chance, you should go on a weekday afternoon as there is hardly any crowds at all.

何回も餃子スタジアムに行ったことがありますが、いつも込んでて、待ち時間も長い。出来れば、平日の昼に行ってみたらかなり空いてますよ。



After eating all that gyoza, we needed something sweet as well so we head off to Ice Cream City. But as we were already full to begin with, we only had one ice cream each.

餃子を食べまくったあとにあっさりしたものが食べたくなった。それでアイスクリームシティのほうに行きました。私たちはもう満腹だったので、アイスは一種類しか食べられなかった。

No comments: