Tuesday, April 14, 2009

Demode Queen / デモード・クウイーン

Last week I amazingly had a Saturday off to myself. Mikako was at work so I had to entertain myself. I did so by watching a little television, taking a nap, and headed out for lunch with a specific place in mind - Goro's Diner in Shibuya. However, being me, and not doing a lot of research, I found myself walking around in circles in Shibuya but could not find the place I was looking for. But then I found myself in front of sign for Demode Queen - an American style restaurant that has great burgers and used to carry Henry Weinhardt's Private Reserve on their menu and is located on the third floor of a building. I didn't find any Henry's so settled for a Negra Modelo instead, along with my "Bob's Wonderful Cheeseburger".


先週の土曜日僕が珍しく休みだった。美香子は仕事で、一人で遊ぶ時間が舞い降りた。僕はこうやって過ごしました。十時半に起きて、テレビを観て、昼寝もして、二時半位に家を出た。行こうとした場所は渋谷にあるバーガー屋「Goro's Diner」。でも調べ不足に僕が、渋谷に着いて、歩きまわりながら、その店を探しました。中々見つかれず、ランチは別の店にした。目の止まったのは「デモード・クイーン」。僕は昔結構行った店なので、バーガーも美味しいと分かってたので、ここに決定。僕が実家でいつも飲んでたビールも扱ってたので、なんだかアメリカに居る気分。あのビールは「Henry Weinhardt's Private Reserve」でした。今はおいてないみたいなので、今日はメキシコのネグラ・モデロを飲んだ。メニューで気になったバーガーはボブのワンダフルチーズバーガーを注文。




Entrance to Demode Queen is on the third floor / 入口はビルの三階


Mexican beer - Negra Modelo




メキシコビール「ネグラ・モデロ」








Bob's Wonderful Cheeseburger with Fries (I wonder who Bob is?)

ボブのワンダフルチーズバーガー (ボブはいったい誰なんでしょう、謎です)




Bon Appetit!

いただきます!

No comments: