Thursday, June 26, 2008

Rock Goods / ロックグッズ


It's a big KISS magnet. I can't even remember where I got it from. But hey, I thought I would start posting my assorted rock goods starting with this one. KISS - my first ever concert - "Love Gun" tour, Seattle Center Coliseum - 1977. Cheap Trick opened the show. I was 14yrs old. This show was the start of my concert going years.

でっかいキッスの磁石です。どこで手に入れたか覚えてない。ま、これからいろんロックグッズをポストしようかなと思って。キッスは特別です。僕の初のライブでした。1977の「ラヴ・ガン」ツア、チープ・トリックが前座でした。僕はまだ中一の14歳でした。懐かしいな。

Above is the ticket stub for the second time I saw KISS. Check out the stadium? I saw the in New York City at Madison Square Garden. I spent the summer of '79 in New York, staying in my uncle's 34th floor apartment on 10th Ave and 51st Street.

上記のチケットは二回目にキッスのライブに行った時のやつ。会場気づきました?なんとニューヨークのマデソン・スクエア・ガーデンです。1979の夏にずーとマンハッタンに住んでたおじさんのアパートに過ごしました。最高の思い出だな。


I then saw KISS eleven years later - the years without their make-up. I believe the opening bands of this show was Winger and Slaughter. Out of the three bands, I thought Winger gave the best performance. KISS was past their peak and Slaughter lost their sound in the middle of their set. But still, I love concerts!

ニューヨークのライブから十一年後にまたキッスを見に行きました‐メーク無しの時代だ。前座がウィンガーとスローター。三組のバンドで一番良かったのはウィンガーでした。キッスの人気ぶりはも過ぎて、スローターのライブ中に音がなくなった事もあった。でも、やっぱりライブは楽しいね。

No comments: