Tuesday, May 6, 2008

Ali Baba (2) / アリババ(2)

It's the last day of Golden Week. Tomorrow, everybody goes back to work. Mikako had to work today though. And because we didn't go anywhere for Golden Week, we had dinner at Ali Baba, the restaurant featured on my previous post. The dinner menu is more expansive and I thought I would share with you all what me and Mikako ordered.

今日はゴルデン・ウィークの最終日。明日皆が仕事に戻る日だ。美香子は今日も仕事だったけどね。GWにどこも行かなかったので、夕飯位は外食しよと決めました。今夜は前のポストのアリババにまた行きました。夜のメニューは昼より多いので、僕と美香子はなにを食べたのを紹介します。       

First, I ordered a bottle of Maharaja Beer while Mikako had the house draught.

食べる前にビール一本。僕はインドのマハラジャービールを頼んで、美香子はえびすの生で乾杯。







First we had some samosa.

最初に食べた物はサモサ。じゃが芋のコロッケみたいなものです。










We then shared a plate of assorted tandoori dishes: tandoori chicken, chicken tikka, fish tikka, and a kebob

次はタンドールの盛り合わせ:タンドールチキン、フィシューティッカ、チキンティッカ、とケバブ。

Mikako had ordered a crab dish, but the restaurant was out of crab for the evening so we settled for prawns instead.

美香子が蟹の炒めものを注文しましたが、今夜、店に蟹はなくて、仕方がなく、海老料理に変更しました。


Mikako was still hungry and suggested ending the evening with some Thai style ramen.

美香子がまだ食べたいから、今日のしめはタイ風ラーメン。


All the dishes were delicious!! 全品がとっても美味しかった!!

No comments: