Monday, March 17, 2008

Tsukumo Ramen / 九十九ラーメン


This morning, Mikako had her annual physical at 10:00am, which means she wasn't supposed to have any breakfast. The physical took about an hour so you can bet she was hungry when she was finished. With that in mind, we decided to go to Kyujukyu Ramen for lunch in Ebisu. This noodle shop is known for it's miso cheese ramen which of course I had to try.
*A reader has informed me of the correct reading of the kanji of this ramen shop - it is Tsukumo Ramen.


今日朝の十時、美香子が主婦検診を受けに行きました。検診は一時間程で終了しましたが、美香子は朝食抜きだったので、おなかがすいていた様です。て事で、今日は恵比寿にある九十九ラーメンに行きました。この店の名物は味噌チーズラーメン。それおどしても食べてみたかった。
*人がこの店の正しい読み方を教えてくれました。九十九と書いて、「つくも」と読むらしい。




The shop had a little sign that provided the correct way of eating this ramen. You were to let the cheese melt a little, then mix it with your ramen noodles to enjoy the flavor. I did this but instead of the cheese being interwined with the noodles, I ate it mostly with the bean sprouts. I think this would have tasted a lot better with less bean sprouts. Bowls of green onions, more bean sprouts, and karashi takana (a spicy leafy green vegetable) toppings were provided at the table and were free of charge.
店におすすめの食べ方ものサインもありました。チーズをちょっと溶かして、麺と絡めて召し上がれ。そのまま食べてみましたが、麺よりもやしの方に絡まってたので、もやしの量を減らしたほうがもっと美味しいと思うけどな (自分はもやしあんまり好きじゃないので)。テーブルにねぎ、もやし、と高菜のトッピングも置いたあって、好きなだけ入れられる。ま、でも美味しいかった。
And straying from the subject a bit, a belated birthday wish to my brother-in-law who has been reading my blog regularly - Happy Late Birthday Jun-kun!!
あとラーメンと関係ないですが、私のブログをいつも読んでくれてる義理の弟にお誕生日おめでとう。ちょっと遅くなってすみません。

3 comments:

Anonymous said...

さっそく、拝見してます。
本日、メールでアドレスを送信して頂いた者です。
そしてご近所に住んでいる者です。

実は・・・九十九ラーメンとかいて
つくもラーメンと言います。
日本語って難しいですよね。
私も最初は読めませんでした。

インド料理屋、気になっていました。
今度、行ってみますっ
coco

Aomori Ern said...

正しい読み方ありがとうございました。

Anonymous said...

そんな...正しい読み方だなんて...

日本語って、当て字とか
よくわからない読み方が多いから
自分も日本に生まれて
未だに苦労してますよ〜

お礼なんて、恐縮です!
今度は私に英語を教えて下さい。