Wednesday, June 22, 2022

Tokyo Flashback : Cafe and Wine Dining [Rainbow] / 東京フラッシュバック:「レインボー」カフェ&ワイン ダイニング

I thought for sure that this place would be out of business by now but when I checked Google's Street Map, I'm happy to say they are still in business. My wife and I went here once about seven years ago when we were still living in Sangenjaya. It was a new restaurant back then. We went to [Rainbow] for lunch. 

この飲食店はもう潰れたたと想ったが、グーグルストレートマップで見たら、まだ営業中でした。僕と妻が約7年前にこの店に行った。当時は三茶に新しく出来たレストランでした。名前は「レインボー」。私たちはランチを食べに行った。



The first thing we did was check the lunch menu. The bottom two items had a reasonable price. A skirt steak and spare ribs. The lunch set includes salad, soup and a choice of bread or baguette. 

最初にチェックしたのはランチメニュー。国産和牛ステーキ以外の値段がお手頃でしたので、確かそれを注文した。セットにサラダ・スープとライスorバゲット付き。

It looks like I ordered a beer with my lunch. A Fuller's ESB from the U.K. 

ランチにビールを頼んだみたいですね。イギリスのFuller's ESB。

The soup. 

スープ。

And the salad. 

とサラダ。

My wife ordered the skirt steak with rice. 

妻がハラミRockステーキを注文。ライスを選んだ。

Skirst Steak / はらみRockステーキ


Rice / ライス


I ordered the spare ribs with the baguette. 

僕がスペアリブを注文し、バゲットを選んだ。

Spare Rib / スペアリブ

It would have been nice to have gone to this restaurant again but unfortunately, this was the one and only time we went. 

また行きたいと想ったが、これがファースト&ラストタイムでした。

No comments: