Thursday, January 7, 2021

Tokyo Flashback : Marutomi Suisan / 東京フラッシュバック:丸富すいs


Nearing the end of our shrine pilgrimage, we were getting a little hungry and this restaurant caught our eye. It is called [Marutomi Suisan] and is located in Akasaka. 

神社巡りが終わるところだったので、全員ちょっとお腹が空いたところで、この店を通った。赤坂にある「丸富水産」。良さそうな感じで店に入りました。

One of my wife's favorite dish is the kanimiso (crab miso). 

妻の大好物の蟹味噌。


I love this cold tofu dish called hiya yakko.

僕が好きな冷奴。


The restaurant has their own brand of soy sauce. 

店が特製の醬油あり。


Here's another one of my favorite dishes - a whole roasted garlic. 

これも僕の大好物、にんにくの丸揚げ。


Oh, and you can't go wrong with a sashimi platter. 

刺身の盛り合わせも最高。


Girlling some bamboo shoots. 

竹の子を焼いてます。


And some broad beans. 

そら豆も。


We grilled some clams too.

アサリも焼いてました。


I think we did have some chicken too even though this is a mostly seafood restaurant. 

ほぼ海鮮料理なんですが、から揚げもメニューにあった気がする。


Bon Appetit!

いただきます!

 

No comments: