Saturday, October 20, 2018

Tokyo Flashbacks : Tower Records Database Farewell Party / 東京フラッシュバック : タワーレコードデータベース部送別会

This blog was only on hiatus as I moved from Tokyo to Aomori in November of 2016. But I still have a lot of Tokyo adventures I never got around to writing about. This, the first in my flashbacks of living in Tokyo was my going away party thrown for me by members of the database department of Tower Records, a company I had worked for from 1988 until 2013. That's twenty-three years at the big Yellow and Red! The party was held at an Italian restaurant in Aomonoyokocho, which was where Tower Record's main office was located. The name of the restaurant was [Gottsu Vigale].

東京から青森に引っ越してもうすぐ二年が経ちます。その間このブログがずーと休んでました。でも東京のネタがまだ山ほどあるんで、これから東京フラッシュバックという形でいろいろ話します。第一弾のフラッシュバックは自分が20年以上勤めた会社、タワーレコードのデータベース部の皆様が送別会をやってくれました。当時タワーの本社があった青物横丁のイタリアンレストラン、「ごっつヴィゴーレ」でやってくれました。


Oh man! I don't have a neck!

うわ!俺首がない!



















I think this was a dessert pizza.

これはデザートピザだったかな。






A going away gift from my co-workers. A collection of Earthshaker CDs. They all know I like hard rock and heavy metal.

同僚からのプレゼントはアースシェイカーのCD。さすが俺の同僚。僕がハードロック・ヘヴィメタル好きなのはみんなが知ってた。


The after party group photo. Whoever took the picture must have had one too many drinks. Or it could have been the camera I was using.

解散まじかでグループフォト。写真を撮った人ちょっと酔っ払ってかな。それともカメラがそんな良いものではなかったかも。





There will definitely be more flashback stories to follow.

東京フラッシュバックは結構続きますよ。

No comments: