Wednesday, December 16, 2015

Hawaiian Restaurant [Aloha Baby] / ハワイアンレストラン 「アロハ・ベイビー」

I can't remember when but on one of my days off on a Saturday, I was undecided about what to have for lunch.  I was wandering around near Shoin Jinja and as I walked down the shotengai (market street), I saw that a new restaurant opened.  A Hawaiian restaurant called [Aloha Baby].  Always one to check out a new restaurant, I decided to have lunch here.  I ordered myself the teriyaki spam and egg plate.

いつか覚えてないけど、自分の休日に一人散歩で松蔭神社周辺に居た。ちょうど昼の時間だったので、どこに食べるのか迷ってた。松蔭神社の商店街に歩いたら、新しい店が出来た。ハワイアンレストランの「アロハ・ベイビー」。新しいところ行くのが楽しいので、ここに決定。注文したのは照焼スパムエグプレート。


Aloha Baby / アロハ・ベイビー
 
 
Interior of the shop. Did you notice the Hawaiian Islands on the wall?
 
店内の雰囲気。壁にハワイ州が描いてるの気づきましたか?
 
 
 
It was a little after 2pm, so there was no lunch crowd when I was there.  There was a couple at one of the other tables but I think they were friends of the owners of this place.
 
時間は午後2時位だったので、僕以外のお客様はひと組だけ。なんか店主の友達だったかな。
 
 
 


Tea Time Menu / ティ・タイム・メニュー
 
 
Teriyaki Spam & Egg Plate / 照焼スパムエグプレート
 
 
Yes, I admit it, I am a fan of Spam!
 
はい、白状じます。 僕はスパムが好きです!



No comments: