Sunday, September 27, 2015

A Walk around Omiya Hachimangu / 大宮八幡宮の散歩

One of those Sunday Date Days.  My wife and I spent this one going to Omiya Hachimangu in Nishi Eifuku.  We first walked to Shin Daita station, then took the train to Eifukucho.  We didn't know it would be closer to get off at Nishi Eifuku but we learn from our mistakes.

ある日曜日、妻とデートの日。今回は西永福駅の近くにある大宮八幡宮に行きました。うちを出て、新代田駅まで歩いて、電車に乗って永福町まで行きました。西永福のほうがもっと近いことが知りませんでした。


This is the torii where we entered from but discovered that it was not the main entrance but the south entrance.

こっちの鳥居から神社に入りましたが、これは表参道ではなく南参道でした。


So I went to the main entrance as well.

そして表参道の第一鳥居のほうまで行きました。


 
 
Map of the temple and surroundings.
 
大宮八幡宮の境内案内地図。
 
 
 
 
Bamboo grove / 竹林
 
 
 
 
 
 
Sacred Water (rough translation) / 御神水
 
 
 
 
Chozuya (hand purification basin) / 手水舎
 
 
 
 
Warding off bad spirits / 厄除け
 
 
Large prayer board for child rearing / 子育て
 
 
Shin Mon / 神門
 
 
Haiden / 拝殿
 
 
 
 
Prayer boards / 絵馬
 
More prayer boards / 絵馬がいっぱい
 
 
 
Tenmangu / 天満宮
 
 
 
 
 
 
 
 
Looks like a haiku to me.  Too bad I cannot read it.
 
俳句らしいね。残念ながら、私はうまく読めません。
 
 

Kita Mon / 北門
 
 
 
 
Strength rocks / 力石
 
In the Edo era, young men would test their strength against each other by lifting these huge boulders.
 
 
 
Shrine residents / 境内の住民かな
 
 
Sacred Lotus / 大賀ハス
 
 
Fish swimming among the lotus / 大賀ハスのポットにめだかが泳いえる
 
 
 
 
 
 
 
 
The Husband and Wife Trees / 夫婦銀杏
 
 
Omiya Hachimangu Temple Seal / 御朱印
 
 
After wandering around the temple grounds, we decided to go in search of a place to have lunch.  There didn't seem to be any decent places nearby so we went back to Eifukucho.  There didn't seem much to choose from in that area either so we hopped back on the train and went to Kichijoji for lunch.
 
境内を探索したあと、そろそろ昼食の時間だった。周りに良さそうな飲食店を見つからなかったため、永福町に戻りました。その周辺でも気入りの店をみつからず、電車にまた乗って吉祥寺まで行って、麻生茶房でランチを食べました。
 
 

Buta shabu gozen set with plum rice / 豚しゃぶ御膳セット
 
 
Maccha warabi mochi parfait / 抹茶わらび餅パーフェ
 
 
 
 
My wife had the strawberry shaved ice for dessert.
 
妻のデザートは苺カキ氷。
 
 


We then made a little trip to Steak House Sato for the extremely delicious menchi-katsu.  As it was the Obon holidays, we didn't have to wait long in line as is usual and made our purchase within ten minutes!
 
ランチ食べたあと夕飯の為に吉祥寺の有名店ステーキハウス「Sato」のメンチカツを買いに行きました。お盆休みのおかげだったと思うけど今日は行列もなく、10分後であの美味しいメンチカツをゲット!
 
 
 
 
Two shot with my wife while waiting in line.
 
並んでるあいだに妻とツーショットを撮った。
 
 
 
 
 
 
 
 
We shared one and saved the rest for dinner time.
 
1個シャアして、他は夕飯の為に持ち帰り。
 
 



And couldn't resist picking up a pretzel from Auntie Anne's.
 
あとアンティ・アンズのプレッツェルも買いました。
 
 

Back at home enjoying the menchikatsu with a Kirin Galaxy Hop.
 
うちに帰って、あの美味しいメンチカツを食べて、KirinのGalaxy Hopを飲みました。
 
 

Sunday Date Collage / 日曜デートコラージュ
 
 
Sunday Date Collage 2 / 日曜デートコラージュ2
 
 
And so ended another Sunday Date.  I always look forward to these jaunts as we never make definite plans on where we're going to go.  Until next time!
 
そして今日の今日のデート終了。日曜デートは楽しい。結構ノープランのほうが多いので、どこいくかほぼ決めてないまま出かける。今回は大宮八幡宮がメインだったが、ランチは途中で決めて、吉祥寺まで行った。 さ~次は何処で冒険するかな?

No comments: