Thursday, November 27, 2014

Akafuda-ya / 赤札屋

The bus back to Koganei station from the Edo Tokyo Open Air Museum was really crowded so we decided to walk. It was about a 20 minute walk and we stumbled upon a very small Inari Shrine (you find these all over the place).  In fact, Japan has about 30,000 Inari Shrines throughout the country.

江戸東京たてもの園から小金井駅のバスが凄い混んでて、私たちは駅まで歩くことにした。途中で小さな稲荷神社発見。 日本ならどくでもある神社です。前にどこかで読みましたが、日本で稲荷神社の数が約30,000社あるらしいよ。


 Sorry, I'm not going to bother to translate this. Only the name - Omatsu no Shita no Inari.


Before parting ways, we decided to have dinner together and chose this izakaya called [Akafuda-ya] near the station.

解散する前に駅の近くの居酒屋「赤札屋」で一緒に夕飯を食べました。


We started off with a daikon salad that had a plum sauce.  Maybe a little unusual but it was pretty good.

最初に食べたのは大根サラダ。ドレッシングが梅味でした。僕は結構好き。


Simmered yellowtail with daikon, a staple winter dish.

冬にもってこい料理、ブリ大根。


The carnivore in me had to have a meat dish!

俺にはやっぱり肉がないっと!


This is also a standard dish at many kissaten (coffee shops) - spaghetti Napolitan.

これも喫茶店の定番メニューですね ー スパゲティナポリタン。


Bon Appetit!

いただきます!


No comments: