Sunday, January 30, 2011

Overnight Trip to Gotemba & Hakone (Part 1) / 御殿場・箱根一泊旅行 (パート1)

The day after Christmas, Mikako and I headed down to Shizuoka Prefecture again, this time to spend some time with my friend Endo-san and his girlfriend. Endo-san lives in Mishima in Shizuoka Prefecture and it's been a few years since I've seen him. He had invited us to come join him to check out the holiday illumination at a place called [Toki no Sumika] in Gotemba. We took the highway bus from Shibuya to Mishima where Endo-san came to meet us. His girlfriend was still working so first we went out for a light lunch at a tiny ramen shop called [Shoen]. It looked like a little Mom and Pop place, but as it was around 3:00pm, there wasn't a lot of options to choose from.

クリスマスの翌日、僕と美香子はまた静岡県に行ってきました、今回は三島市のほうへ。じつは長い間会ってなかった友達の遠藤さんが三島市に住んでって、私たちを御殿場にある「時のすみか」のイルミネーションを見に誘ってくれました。高速バスに乗っていざ三島へ。三島駅で遠藤さんが私たちを迎えにきました。遠藤さんの彼女がまだ仕事だったので、中華料理「正園」でラーメンを食べに行った。ちょっと庶民的な店な感じだった。


View of Mt. Fuji from the bus / バスから見えた富士山


Shoen / 正園


Chashu-men / チャーシュー麺


Gyoza/ 餃子


We still had time before Endo-san's girlfriend got off work to head to Gotemba, so Endo-san drove us around town.

御殿場行く前にまだ時間があったので、食べた後は三島にプチドライブを。


Another view of Mt. Fuji, this time from Mishima / 真島から見えた富士山



We finally headed to Gotemba where we had reservations for a place called the Blueberry Lodge.

遠藤さんの彼女を迎えに行って、御殿場へ。私たちの宿がブルーベリー・ロッジという所。


Front for Blueberry Lodge / ブルーベリー・ロッジのフロント





We were in 202B which has two rooms, a large kitchen and dining area and of course a bathroom and shower stall (however, there is also two separate onsens here as well so I know we wouldn't be using the showers at night).


私たちは二階でした。ロッジには二つの部屋があって、大きいなダイニング・キッチェンもあって、普通のアパートみたいな感じ。ときのすみかには二つの温泉施設もあるので、イルミネーションを見て、夕食を食べて、今日の〆はやっぱり温泉ですね。



Our lodge / 私たちのロッジ


To be continued...

つづく。。。


No comments: