Thursday, January 20, 2011

Christmas 2010 / クリスマス 2010年

It was a pleasant evening for Christmas last year. Instead of our usual fried chicken from KFC (actually last year we had some great rotisserie chicken from a Mexican restaurant but it unfortunately went out of business or moved), friends of ours invited us to their home for a roast chicken dinner! As Mikako was still working, I took myself to the top of the Carrot Tower (26th floor and the observation area is free!) in Sangenjaya to get a this nice view of Mt. Fuji. Then it was off to my friend's house. Not only were we treated to roast chicken, but we had quiche as well and a delicious salad. For dessert, Mikako and I brought a cake in the shape of an igloo (although it was store-bought).

去年のクリスマスの景色。うちは毎年ケンタ(ケンタッキー・フライド・チキン)を買って食べるんですが、今年は違う。ま、去年は三軒茶屋にあったメキシコ料理店で凄い美味しいチキンを買いましたが、店が移転したかつぶれたか、とりあえず三茶にはもありません。今年のクリスマス友達が誘ってくれましたので、手作りのローストチキンを御馳走になった。美香子がバイト終わったら、直ぐ友達の家に行く。その日は僕の公休日だったので、三茶にあるキャロットタワーの展望台まで上がって26階から富士山を眺めた。 その後、美香子と合流して、友達の家に行って美味しいものを食べました。私たちはケーキを持って行きました(店で買ったものでしたが。)


Roast Chicken / ローストチキン


Quiche / キッシュ


Salad / サラダ


Christmas cake / クリスマスケーキ



And so ended our Christmas evening / こしてクリスマスの日が幕を閉じた

No comments: