Thursday, July 30, 2009

Yoshoku-ya [Kuni Tei] / 洋食屋 くに亭




A few weeks ago, we had to go to our Ward Office so I could update my Alien Registration Card (a required card for all foreigners living in Japan). I had recently become a permanent resident of Japan, and now I needed to update my ARC as well. We decided to have lunch nearby and we just happened to stumble upon this little place called Kuni-Tei that seemed to be a family-runned business. We were there just when they opened. Mikako ordered her standard when going to family restaurants - hamburger steak with demiglace sauce. I decided to order their chicken cutlet with sauce. Mikako gave her meal an average rating, I however, enjoyed my meal. I like little homey places like this that have a friendly service.

この間私が日本の永住許可が降りたおかげ、世田谷区役所に行く必要がありました。自分が持ってる外国人登録証を更新する為でした。昼だったので、区役所近くの場所を探してみた。そこで、この洋食屋「くに亭」を発見しました。ちょうど開店の時間で、ランチはここに決定しました。家族でやってる感じの店でした。美香子はこうゆうところかファミレスのいつものの料理を注文しました。それはハンバーグ定食です。本当なら海老フライとハンバーグを頼むけど、ここは海老はなっかたもんで残念。僕はチキンカツを注文しました。何か珍しいなと思って。美香子にとって、味の方はまーまーだったが、自分が食べた料理は美味しかったです。僕はこうゆうアットホームな感じが好きなんです、接客も良かったし。でも、また行くほどの店ではないな。



Hamburger Steak Set / ハンバーグ定食


Chicken Cutlet Set / チキンカツ定食

Bon Appetit!

いただきます!

No comments: