Sunday, March 29, 2009

[Edomae Gatten Sushi] / 「江戸前がってん寿司」




Edomae Gatten Sushi


江戸前がってん寿司






As we unmistakenly went to Saitaima Prefecture where the Railway Museum is located, we decided to have lunch there as well. Mikako was in the mood for some sushi, so we were looking for a kaiten sushi shop. Instead we came upon this restaurant that served a sushi set menu for 1000yen which included miso soup and 19 pieces of sushi. We were served chu toro, squid, maguro, salmon, egg, and shrimps just to name a few. We also ordered some tempura as well.

今回は間違えなく鉄道博物館がある埼玉県大宮市に行ってきました。博物館行く前に昼食。美香子が寿司の気分だったので、回転寿司の店を探してみました。回転寿司の店はみつからなかったが、寿司セットがある店を発見。その名も「江戸前がってん寿司」。一人半前の寿司セットを注文。サイドで海老の天ぷらも注文。値段は思ったほど安くて、寿司と天ぷらもとっても美味しかった。寿司のネタは旬の物も出るとゆう事で、車海老、しらすの寿司を食べました。他にたまご、カツオ、まぐろ、鮭、いか、えんがわ、海老、ネギトロ巻きなど、全部で19カンでした。


Sushi Set with Tempura / 寿司セットと海老の天ぷら


Today's sushi plate / 今日の寿司ネタ


Tempura / 天ぷら


Miso Soup / 味噌汁



Bon Appetit!

いただきます!

No comments: