Wednesday, July 2, 2008

Boso Peninsula (Part 2) / 房総半島日帰りツアー(パート2)

After checking out the mahjong museum, we then went to a place called Onjuku. The area is known for being the place where a famous song was written - something called "Tsuki no Sabaku" written by Masao Kato. We didn't go to the memorial museum but we did check out the bronze statues of the camels with a prince and princess on the beach that appear in the lyrics. Apparently this is the beach where the song was written.

麻雀博物館観たあと、次の目的地を目指したのは御宿町にある月の砂漠。記念館は行かなかったが、砂丘にあるラクダの像を見に行きました。ラクダは月の砂漠の曲に関係するもんで、この曲はこの砂浜で書かれたそうです。

From Onjuku, we went to Katsuura to check out the Katsuura Underwater Park. Unlike your regular aquariums, this is a building that's located 197 feet offshore and has an observatory where you can check out the at 20 feet below sea level.

御宿町から勝浦に行きました。今度の目的は勝浦海中展望台。水族館と違って、展望台の中で海の中を見る。




Not a great picture but this gives you an idea of how the observatory is built.



写真が良くないが、展望台がこうゆう風に作られてます。




But before heading out to the observatory, it was time for lunch. Mikako ordered the kaisen bowl while I had a seafood curry. We also tried something called sanga yaki which was minced sardines served on a half-shell.

でも展望台に行く前は昼飯を食べました。美香子は海鮮丼を頼んで、僕はシーフードカレー。あと地元料理のさんが焼きも食べました。



Kaisen Bowl / 海鮮丼


Seafood Curry / シーフードカレー



Sanga Yaki / さんが焼き









After lunch, we checked out the observatory, but as the weather was bad, the ocean below was murky as well.


ランチ食べあとに展望台に行きました。でも天気の悪いせいか、海の中も結構濁ってました。
























And a couple more pictures of Katsuura before leaving for Nokogiri Yama and Nihoji Temple.

鋸山と日本寺行く前に、勝浦の海岸の写真も撮りました。







No comments: