Tuesday, July 22, 2008

Baker Bounce / ベーカーバウンス

After spending time at the pachinko museum and parasitological museum, Jun and I were getting pretty hungry. And since we didn't go to the Maid Cafe for lunch, I decided to Jun to another favorite gourmet burger shop of mine that's located not too far away from our apartment. This shop is called "Baker Bounce" and is located in a residential neighborhood and is probably one of the only burger shops that usually has customers lined up outside. Fortunately the line wasn't long today and we only had a five to ten minute wait. I recommended the bacon cheese burger to Jun (which is also what I ordered as well).

潤と一緒にパチンコ博物館と寄生虫館を楽しんだあと、ランチを食べに行く事にした。秋葉原のメイドカフェに行かなかった事で、結構腹減りました。そうゆうわけで、潤をうちの近くにあるグルメーバーガーショップ「ベーカーバウンス」に連れて行ってあげました。ここはいつも行列が出来る店なんですけど、今日はすいてまして、五分から十分の待ちですぐ店に入れました。潤に店の定番のバーガーをすすめました。ベーコンチーズバーガーです。僕も同じ物を注文しました。

And just to give you a better idea of how big this burger is, check out the picture below as well.

このバーガーの大きさもっとわかりやすいようにするため、下記の写真もご覧下さい。

As Jun was enjoying his second beer, I suggested an appetizer of chicken fingers and onion rings. The chicken fingers were great and came with an excellent egg/mustard sauce. The onion rings on the other hand were a little heavy with the batter and I felt like I was eating a soft pretzel. And in just a few hours Mikako and I were going to Jun to an Izakaya called "Sekai no Yama-chan" that serves some great chicken wings!

潤が二杯目のビールを飲んでるから、おつまみも頼みました。チキン・フィンガーとオニオンリング。チキン・フィンガーのほうはめちゃ美味しかった。特製ソースが最高でした。オニオンリングのほうは僕の好みじゃなかったな。でっかいソフト・プレッツェルを食べてる感じでした。数時間後に夕飯を食べに行くのにも関わらず、食べすぎた。その後嫁に叱られた。反省しないと。夜は名古屋で有名な居酒屋「世界の山ちゃん」に行く予定です。どうしても潤にその店の手羽先を食わしてあげたい。















Bon Appetit!

いただきます!

2 comments:

Anonymous said...

Those onion rings look massive. Nothing worse than over battered onion rings!

The burger looks delicious! Must be close to lunch time for me.

Toro

Aomori Ern said...

Excellent burger shop. We'll take ya there when you cross the big pond!

More great burgers and better onion rings at Eric's Burger.