Sunday, June 21, 2009

NOTICE / お知らせ


To all my faithful readers - I apologize for not posting anything new for the last couple of weeks. The simple reason being the computer was in for repairs - not that there was anything wrong with it - only the adaptor was bad. But as the computer is still under warranty, the store I bought it at suggested sending it to Toshiba. Well, Toshiba said it would cost about $150USD to take a look at it. The adaptor can be special ordered for only $15. Well, you can guess that I decided not to have Toshiba do their thing - oh, and the adaptor is not covered under the warranty - worthless store warranties!


読者の皆さまーこのたびなにも書けず申し訳ございませんでした。この二週間パソコンは修理に出してました。本体は壊れてなかったが、アダプターだけの調子が悪くて、買った店に出しました。保障に入ってたので。店員のおすすめで東芝に調べてもらったほうが良いとおすすめられて、迷いながら、修理にだした(だって、本体壊れてないって)。それに、2-3週間位かかりますと言われて、え~と考えながら、出しました。で、やっぱり本体じゃなくて、アダプターだけが悪い。店から電話があって、東芝が調べると1万5千円がかかりますって。アダプターだけを取り寄せすれば5千円ですも。さらにアダプターは保障の対象外になるため、新しいものと交換も出来ず、店の保障ってなに?今も壊れてるはずのアダプターを使ってますよ。

1 comment:

Anonymous said...

Hey Erny,
I couldn't check your new posting for a long time. I was anxious about what happend on you.
I think Toshiba was bad at dealing with the user.
Nanden toshi.